Divadlo West, Bratislava

Home/Divadlo West, Bratislava

Dokonalá lúpež

Komédia Dokonalá lúpež britského dramatika Joa Ortona pri svojej prvej premiére v roku 1965 (Divadlo West nesprávne uvádza vo svojich materiáloch rok 1964, keď bola hra napísaná) v jednom z cambridgských divadiel vzbudila značné pobúrenie tak u laického, ako i odborného publika. Aj touto skutočnosťou sa snaží divadlo West prilákať divákov do svojho hľadiska na predstavenia tejto konverzačnej komédie s prvkami čierneho humoru.

Zápas rozhodcov bez výsledku

Na prvý pohľad sú hry Zoltána Egressyho odľahčujúcim zážitkom. Aj divadlo West siahlo po jeho texte pravdepodobne preto, aby sa návštevníci divadla predovšetkým odreagovali. Sám autor síce píše komédie, ale skutočný obsah hier je o niečo vážnejší. Možno preto je o to ťažšie uvádzať komédie s hlbším zmyslom. Hovorí sa, že najťažšie v divadle je rozosmiať diváka. A ešte ťažšie je prinútiť ho pri komédii zamyslieť sa nad vážnejšími vecami.

WEST TROCHU NETRADIČNE

Komorná hra kanadského autora Morrisa Panycha napísaná pre dve osoby je obrovskou príležitosťou najmä pre jedného herca. Ústrednou postavou je bankový úradník Kemp, samotár a smoliar, ktorý má problém so svojou sexuálnou identitou. Dostane list od tety, aby ju prišiel pochovať, ani s ňou však z detstva nemá dobré skúsenosti.